• Prima pagină
  • Misiune și obiective
  • Echipa
  • Presă
    • Comunicate
    • Apariții
  • Statut
  • Contact

  • Proiecte
  • Activități
  • Știri verzi

Prima pagină » În prim-plan » Cât de verzi ne sunt prezidențiabilii? (Klaus Iohannis)

Cât de verzi ne sunt prezidențiabilii? (Klaus Iohannis)

Scris pe 27 October 2014  |  Niciun comentariu    



iohannis biclaNe-am propus ca în ultima săptămână a campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale să facem o scurtă analiză asupra abordării temelor verzi de către cei mai bine clasați concurenți în această cursă. Întrucât majoritatea candidaților își vehiculează mesajele din mediul online pe profilul de Facebook, aceasta a fost și resursa informațiilor culese în cadrul acestei analize. Mai mult, la o scurtă trecere în revistă, vom observa că toate activitățile la care sunt prezenți concurenții sunt imediat menționate pe aceste pagini.

Conform tuturor sondajelor de opinie publicate până la această dată, a doua opțiune de vot a aproximativ 30% dintre votanți o reprezintă primarul Sibiului, Klaus Iohannis. El este cel de-al doilea candidat vizat de analiza noastră, după ce anterior am redat prestația lui Victor Ponta.

Prezidențiabilul Alianței Creștin-Liberale i a avut de la începutul campaniei electorale (3 octombrie a.c.) 169 de postări pe pagina sa oficială de pe rețeaua de socializare. Aceasta numără până acum peste 412.000 de fani. Cele mai menționate teme de campanie au fost până acum “o societate normală, decentă, democratică” și mesajele de mobilizare ale electoratului în vederea unei prezențe ridicate la urne în ziua votului (ambele subiecte au fost menționate de câte 29 de ori – 17% din totalul postărilor).

Pe locul doi în acest clasament s-au aflat postările cu caracter cultural (13 postări – 8%). Iohannis a participat la mai multe evenimente de cultură în ultima lună și, de asemenea, mai multe figuri marcante ale acestei scene și-au declarat susținerea pentru principalul candidat al dreptei (Andrei Pleșu, Victor Rebengiuc, Dorin Tudoran, Florin Călinescu ș.a.).

Locul trei a fost ocupat de anunțurile în care candidatul își notifica “fanii” asupra prezențelor sale în studiourile televiziunilor sau la emisiuni realizate de alte instituții mass media (12 postări – 7%).

Următoarele teme abordate pe profilul lui Klaus Iohannis au fost: corupțiapolitică (11 postări – 6.5%), realizările din municipiul Sibiu (11 postări – 6.5%), relațiile internaționale (8 postări – 5%), educația (8 postări – 5%), industrie (6 postări – 3.5%), doctrina liberală și creșterea economică (ambele cu câte 4 postări – 2.5%).

Iohannis vs temele de mediu

Primarul a acordat problemelor de mediu patru postări, reprezentând 2.5% din totalul subiectelor postate de la începutul campaniei electorale (mobilitatea cetățenilor în spațiul urban și agricultura bio).  Edilul sibian este cunoscut ca fiind un montaniard și un împătimit al  mersului cu bicicleta (până la vârsta de 30 de ani nu a utilizat autovehicule). Merită menționat că Sibiul a devenit ]n 2011, sub cârmuirea lui Iohannis, primul oraș din România care a primit 3 stele (punctaj maxim) în “Ghidul verde Michelin”. Totuși, pe parcursul campaniei nu a avut o poziție fermă declarată pe principalele teme de mediu cu care se confruntă țara noastră (interzicerea tehnologiei de extragere a aurului cu cianuri, interzicerea explorării/exploatării gazelor de șist, defrișările masive sau construirea microhidrocentralelor în albiile râurilor de munte).

În materialul următor vom face analiza profilului fostului premier liberal – Călin Popescu Tăriceanu.


    Popularizează acest articol!



Alte opinii?





  Cancel Reply

« Cât de verzi ne sunt prezidențiabilii? (Victor Ponta)
Tranziția Justă – parte integrantă a politicilor europene pentru schimbările climatice și energie »
  • Ultimele articole

    • Invitatie conferinta de presa 12.12.2017 - Bomba cu ceas din sudul României – Reactorul 5 de la Centrala nucleară de la Kozlodui funcționează ilegal din 7 noiembrie 2017
      Asociatia Institutul Verde, în calitate de organizator, vă invită Marți 12 Decembrie...
    • Rezultate sondaj Bucureștiul Pedaleaza 2017
      Sondaj de opinie realizat pe un eșantion de 731 subiecți din București în perioada...
    • SONDAJ utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare urbană
       Participă la SONDAJ și câștigă o BICICLETĂ DEVRON   Link  Chestionar...
    • Rezultate Sondaj România Reciclează
      Pentru a vizualiza rezultatele studiului dați click pe Raport sondaj Romania recicleaza...
    • Propunere Strategie pentru utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare urbană în București
      Elaborarea unei strategii municipale de susținere a bicicletei ca mijloc de deplasare...



 
  • Activități

    • Rezultate sondaj Bucureștiul Pedaleaza 2017
      Sondaj de opinie realizat pe un eșantion de 731 subiecți din București în perioada...

    • SONDAJ utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare...
       Participă la SONDAJ și câștigă o BICICLETĂ DEVRON   Link  Chestionar...

    • Rezultate Sondaj România Reciclează
      Pentru a vizualiza rezultatele studiului dați click pe Raport sondaj Romania recicleaza...

    • Propunere Strategie pentru utilizarea bicicletei ca mijloc...
      Elaborarea unei strategii municipale de susținere a bicicletei ca mijloc de deplasare...

    • Bucureștiul pedalează
      În România urbană bicicleta este văzută, cel mai adesea, drept mijloc de recreere...

  • Știri verzi

    • Rezultate sondaj Bucureștiul Pedaleaza 2017
      Sondaj de opinie realizat pe un eșantion de 731 subiecți din București în perioada...

    • SONDAJ utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare...
       Participă la SONDAJ și câștigă o BICICLETĂ DEVRON   Link  Chestionar...

    • Rezultate Sondaj România Reciclează
      Pentru a vizualiza rezultatele studiului dați click pe Raport sondaj Romania recicleaza...

    • Un București fără mașini personale?
      În urmă cu câteva zile au fost publicate mai multe articole pe marginea aceluiași...

    • Am fost prin cenușa din Văcărești
      LATER EDIT: Din păcate, la ora la care am scris a început un alt incendiu în aceeași...

  • Proiecte

    • SONDAJ utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare...
       Participă la SONDAJ și câștigă o BICICLETĂ DEVRON   Link  Chestionar...

    • Romania Reciclează
      Proiectul România Reciclează are ca scop  promovarea colectării selective a deșeurilor...

    • România nu se opune construirii unui depozit de deșeuri...
      În cel de-al treilea material pe care îl prezentăm despre planul de construire...

    • România nu se opune construirii unui depozit de deșeuri...
      După ce în primul material am vorbit despre incapacitatea spitalelor din Craiova...

    • România nu se opune construirii unui depozit de deșeuri...
      Începând de astăzi vom prezenta o serie de materiale prin care dorim să atragem...

  • Presă

    • Invitatie conferinta de presa 12.12.2017 - Bomba cu ceas...
      Asociatia Institutul Verde, în calitate de organizator, vă invită Marți 12 Decembrie...

    • SONDAJ utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare...
       Participă la SONDAJ și câștigă o BICICLETĂ DEVRON   Link  Chestionar...

    • Cum a fost la a treia ediție a D-Talks
      (text: Alina Gheorghe și Mădălina Munteanu) Cea de-a treia ediție D-Talks a avut...

    • Gunoiul - tumoarea malignă a societății românești
      Nimănui nu-i plac gunoaiele. Atunci, ne vom întreba, cum de ele fac încă parte...

    • Nu-i lăsa să-ți taie craca!
      De la Satu Mare şi Cluj Napoca, la Suceava şi Bacău şi până în Argeş şi Giurgiu,...


 
© 2011 Institutul Verde. Toate drepturile rezervate.