Luni și marți, în data de 7 și 8 iulie, am participat la webinar-ul „Cum să-ți promovezi ONG-ul prin Google Adwords”, organizat de TechSoup Romania și susținut de Cristian Ignat de la 2Parale.
Webinar-ul a avut două părți,una teoretică, alta practică. În prima parte ni s-au prezentat modalități de optimizare a site-ului organizației, prin stabilirea unor obiective clare și delimitarea publicurilor țintă. S-a discutat, de asemenea, despre importanța adaptării site-ului la obiectivele stabilite înainte de implementarea unei campanii de promovare, despre strategii de marketing. Au fost explicate beneficiile promovării prin intermediul Google Adwords și Youtube și politica Google în ceea ce privește utilizarea acestora.
A doua parte a seminarului a fost mai mult tehnică și s-a adresat celor care derulează deja campanii de promovare prin Google Adwords. În plus, au fost abordate aspecte particulare ale unor campanii, incompatibile cu domeniile de activitate ale tuturor ONG-urilor.
La nivel teoretic, informațiile primite sunt valoroase și le mulțumim pe această cale organizatorilor. Totuși, considerăm că e nevoie de mai mult decât atât pentru a putea implementa acele idei. A fost o experiență utilă, dar nu oferă pregătirea necesară utilizării adecvate a acestui serviciu oferit de Google, cel puțin pentru începători.