Războiul împotriva maşinilor

bucuresti-panorama-susÎn Toronto, aproape 75% dintre locuitorii din centrul orașului merg pe jos, cu bicicleta sau cu transportul în comun. Așadar, șoferii reprezintă o minoritate.

În mod inevitabil, apare o întrebare: facem tot ceea ce este necesar pentru majoritate? Totuși, nu e atât de simplu . Și asta deoarece centrul orașului are un caracter cât se poate de regional și cu cât privești mai mult în afara lui, cu atât diferențele devin tot mai mari. În suburbii cei mai mulți aleg să șofeze.

Și aici se concentrează toată tensiunea și motivul „războiului împotriva mașinilor”: avem un centru cu preferințe total diferite față de restul regiunilor în ceea ce privește mobilitatea.

Dar pe măsură ce Toronto continuă să se dezvolte (se pare că populația va atinge aproape 9 milioane de oameni până în 2036), chiar nu știu cum ne-am putea aștepta să echivalăm (în mod eficient) numărul oamenilor cu cel al mașinilor personale. Nu am văzut așa ceva întâmplându-se până acum.

Există păreri conform cărora aglomerația din trafic ar putea fi redusă dacă se renunță la tramvaie. Dar nu este chiar atât de simplu. Șoseaua  401 din Toronto are 18 benzi și este una dintre cele mai late/largi din întreaga lume. Și este în permanență aglomerată, deși nu circulă și tramvaie pe acolo.

Această tensiune ar trebui privită precum o durere crescândă. Mai devreme sau mai târziu cred că vom conștientiza că această luptă ar trebui să fie una împotriva lipsei de eficiență. Cum putem muta o mulțime de oameni în afara marilor orașe în timp ce micșorăm risipa, majorăm producția economică și sporim calitatea vieții?

Aceasta este, într-adevăr, o luptă în care merită să ne implicăm.

traducere din Sustainable Cities Collective de Mădălina Munteanu

Te-ar putea interesa și

Războiul împotriva maşinilor

Citește și