Traficul este marea problemă?

traficTraficul reprezintă marea provocare pe care o impune o dezvoltare imobiliară. Cei care locuiesc în orașe sunt întotdeauna ingrijorați în legătură cu traficul suplimentar pe care dezvoltarea l-ar putea genera în comunitatea lor. Și cine îi poate condamna? Sunt frustrați de traficul din oraș și presupun automat că mai mulți locuitori  înseamnă mai multe mașini pe șosele.

Dar oricât de firească ar părea această reacție, nu consider că împotrivirea, când vine vorba de dezvoltare, este o soluție pe termen lung. De fapt, aș susține că problema traficului este doar un pretext. Acest lucru deoarece, așa cum Jennifer Keesmaat, Arhitectul Șef al orașului Toronto explică, densitatea populației poate contribui la reducerea aglomerației din trafic.  Și o face prin plasarea oamenilor mai aproape de locurile lor de munca și prin crearea unui mediu care să fie favorabil altor forme de mobilitate, precum: mersul pe jos, cu bicicleta și transportul în comun.

Așa că în loc să devenim axați pe trafic, cred că există o altă întrebare, poate chiar mai relevantă, pe care ar trebui să ne-o adresăm: Această evoluție va încuraja pe termen lung o împărțire în funcție de mijlocul de transport folosit ce va conduce la creșterea utilizării transportului în comun și la scăderea șofatului?

Dacă acest lucru nu se întâmplă, înseamnă că nu facem nimic pentru a rezolva problema actuală. De fapt, dacă nu permitem această creștere, înseamnă că pur și simplu împingem cererea în exterior, pe orizontală. Și cu cât îndreptăm oamenii în afara orașelor, cu atât mai mult ei vor șofa. În acest caz doar amânăm inevitabilul – mai mult trafic.

Traducere din Sustainable Cities Collective de Alina Gheorghe și Mădălina Munteanu

Te-ar putea interesa și

Traficul este marea problemă?

Citește și