• Prima pagină
  • Misiune și obiective
  • Echipa
  • Presă
    • Comunicate
    • Apariții
  • Statut
  • Contact

  • Proiecte
  • Activități
  • Știri verzi

Prima pagină » În prim-plan » Un București fără mașini personale?

Un București fără mașini personale?

Scris pe 15 July 2016  |  Niciun comentariu    



reteaÎn urmă cu câteva zile au fost publicate mai multe articole pe marginea aceluiași subiect: Ministerul Transporturilor din Finlanda dezvoltă un plan pentru eliminarea nevoii de a deține o mașină personală în Helsinki. Cu alte cuvinte, obiectivul este eliminarea mașinilor personale din peisajul urban al capitalei finlandeze.

Chiar dacă pare idealist suntem conștienți că soluțiile problemelor legate de trafic nu vor apărea fără a fi concepute strategii pe termen lung și fără a avea câteva exemple reale după care să ne ghidăm. Finlandezii lucrează deja la un astfel de model și nu putem decât să ne uităm cu interes și chiar cu speranță la propunerile pe care le înaintează. Asta, în timp ce în țara noastră aplicăm soluții valabile în urmă cu un secol, decongestionăm traficul prin lărgirea străzilor(!).

În același plan ipotetic am făcut un mic exercițiu de imaginație cu câțiva dintre voluntarii noștri și i-am întrebat cum li s-ar părea dacă din 2025 s-ar interzice accesul cu mașinile personale în București. Răspunsurile nu au fost tocmai unitare și este de înțeles, e vorba de o paradigmă de gândire a românilor, e vorba de obișnuință și e e vorba de comoditate. Totuși, sunt mulți și cei care doresc să schimbe macazul și îmbrățișează ideea unui oraș mai prietenos cu pietonii și cu bicicliștii, dar mai ales cu un oraș fluid în care mijloacele de transport comun funcționează și asigură cu brio nevoile de mobilitate ale cetățenilor.

Astfel, redăm mai jos răspunsurile colaboratorilor noștri.

Mihaela Nicolae: “Interzicerea accesului cu automobilele personale în București din anul 2025 ar putea reprezenta o soluție de fluidizare a traficului , precum și de reducere a poluării, fiind cunoscut faptul că emisiile acestora sunt principala sursă de poluare a aerului din orașe. Bucureștiul ar fi mai liniștit fără claxoane și accidente, în plus ar fi mult mai prietenos cu pietonii și bicicliștii, care adesea se confruntă cu trotuare și piste ocupate de mașini, din lipsa locurilor de parcare. În felul acesta, și șoferii sunt scutiți de odiseea găsirii unui loc de parcare, a orelor petrecute la cozi în trafic etc. Totuși, ca lucrul acesta să poată fi realizat, transportul în comun trebuie modernizat și adaptat noilor provocări.”

Daniel Ștefan Cătălin: „În niciun caz. Nu e niciun argument valid pt care ar trebui să se facă așa ceva. Ideea e ca oamenii să fie responsabili, să nu își ia câte șapte mașini fiecare și să nu circule cu ele și când se duc la toaletă. Nu ar fi corect pentru oamenii responsabili. În plus, dacă nu le ții lângă tine se fură…”

Andreea Nistor: “Consider că implementarea acestei idei ar duce la multe revolte din partea celor care nu cunosc alt stil de viață! Nu văd cum ar putea fi susținută acesta idee, având în vedere că majoritatea locuitorilor sunt dependenți de acestea! Cred totuși că am putea face ceva în privința numărului lor și în privința spațiului dedicat oamenilor!”

Larisa Marin: “Eu o consider o idee foarte bună, în acest mod s-ar reduce drastic poluarea dar și consumul inutil de combustibil. De asemenea, oamenii ar scăpa de stresul din trafic, iar riscul de accidente ar scădea considerabil. Transportul cu masina personală este mai scump decât un abonament pentru transportul public, iar un plin nu iți ajunge o lună întreagă.

Pe de altă parte, carburanții se scumpesc mai des decât biletele și abonamentele pentru autobuz sau tramvai. Atât autoturismul, cât și autobuzul consumă resurse și poluează mediul, însă autoturismul transportă mai puține persoane decât un autobuz.

În caz de aglomerație mașina personală te face să pierzi mult timp, timp pe care nu îl poți folosi într-un mod util sau plăcut. Lucrurile stau diferit în ceea ce privește transportul în comun, căci, dacă autobuzul este blocat în trafic, tu, ca pasager, poți citi o carte sau poți răsfoi o revistă.”

Ana-Maria Zabet: „Mi se pare o idee minunată ! În felul acesta am mai reduce aglomerația. Plus ca peste tot sunt mașini. Unde mergi, unde te duci, mașini… sunt parcate peste tot. În felul acesta mijloacele de transport în comun ar fi mai multe și vor ajunge mai repede la destinație. O altă variantă ar fi sa pună o taxă la intrarea în oraș/mașină.”

Cristina Chelmuș: “Totul depinde de cum va fi deplasarea cu mijlocul de transport în comun. Dacă se va circula ok iar mașinile vor fi într-o stare bună, da, aș fi de acord. Pe de alta parte, mă gândesc la faptul că tocmai mașinile îngreunează circulația în oras. Așadar, este posibil ca soluția pentru o călătorie mai bună cu mijlocul de transport în comun să fie interzicerea accesului mașinilor în București.”

 


    Popularizează acest articol!



Related Posts

Cum a fost la prima ediție a D-Talks
Institutul Verde a organizat luni, 27 aprilie, prima ediție a seriei de conferințe D-Talks (Development Talks). D-Talks reprezintă un concept de eveniment care își propune să aducă în prim-planul opiniei publice teme...


Alte opinii?





  Cancel Reply

« Am fost prin cenușa din Văcărești
România nu se opune construirii unui depozit de deșeuri radioactive la Kozlodui (partea I – punctul de vedere al spitalelor din zonă) »
  • Ultimele articole

    • SPUNETI ÎNTREG ADEVARUL DESPRE MICROREACTOARELE NUCLEARE NuSCale Power!
      Modul in care seful statului român a salutat  faptul ca guvernul american si compania...
    • AGENDA PUBLICĂ TREBUIE PUSĂ ÎN ACORD CU SUPORTUL PUBLIC PENTRU ACCELERAREA PROCESELOR DE TRECERE LA ECONOMIA CIRCULARĂ
      Dacă ”Vox populi, Vox dei”, atunci guvernul român ar trebui sa tina cont de perceptia...
    • ÎNĂSPRIREA AMENZILOR PENTRU TOATE COMUNITATILE CARE NU AU UN REGISTRU AL SPATIILOR VERZI INTOCMIT CONFORM NORMELOR LEGALE
      Efectele schimbarilor climatice vor fi  tot mai puternic resimtite, perioadele de canicula...
    • SUSTINEM FORTELE CARE CER COMISIEI EUROPENE SA CORECTEZE PRIN REVIZUIRE INTERNA INCLUDEREA GAZULUI SI ENERGIEI NUCLEARE IN TAXONOMIA VERDE
      Toate datele ne arata clar ca Rusia lui Putin va avea cel mai mult de castigat de pe urma...
    • ROMÂNIA ARE NEVOIE DE O REFORMA FISCALA STRUCTURALĂ
      Reforma fiscala structurala nu mai poate fi amanata si inlocuita cu masuri carpite...



 
  • Activități

    • SPUNETI ÎNTREG ADEVARUL DESPRE MICROREACTOARELE NUCLEARE...
      Modul in care seful statului român a salutat  faptul ca guvernul american si compania...

    • AGENDA PUBLICĂ TREBUIE PUSĂ ÎN ACORD CU SUPORTUL...
      Dacă ”Vox populi, Vox dei”, atunci guvernul român ar trebui sa tina cont de perceptia...

    • ÎNĂSPRIREA AMENZILOR PENTRU TOATE COMUNITATILE CARE...
      Efectele schimbarilor climatice vor fi  tot mai puternic resimtite, perioadele de canicula...

    • NU MAI INVRAJBITI ONGURILE DE MEDIU CU MINERII!
      Diversiunea nu trebuie sa înlocuiasa dialogul. Dezinformarea nu poate tine loc de informare. Retorica...

    • SUSȚINEM ADOPTAREA LEGII PRIVIND ARBORII SECULARI
      In Romania exista cca 5000 de arbori seculari care trebuie protejati de lege. Valori...

  • Știri verzi

    • SPUNETI ÎNTREG ADEVARUL DESPRE MICROREACTOARELE NUCLEARE...
      Modul in care seful statului român a salutat  faptul ca guvernul american si compania...

    • AGENDA PUBLICĂ TREBUIE PUSĂ ÎN ACORD CU SUPORTUL...
      Dacă ”Vox populi, Vox dei”, atunci guvernul român ar trebui sa tina cont de perceptia...

    • SUSTINEM FORTELE CARE CER COMISIEI EUROPENE SA CORECTEZE...
      Toate datele ne arata clar ca Rusia lui Putin va avea cel mai mult de castigat de pe urma...

    • ROMÂNIA ARE NEVOIE DE O REFORMA FISCALA STRUCTURALĂ...
      Reforma fiscala structurala nu mai poate fi amanata si inlocuita cu masuri carpite...

    • Cerem audit pe modul în care se cheltuiesc banii pentru...
      În România avem peste 3,3 milioane de hectare de terenuri agricole degradate ori abandonate...

  • Proiecte

    • Romania Reciclează
      Proiectul România Reciclează are ca scop  promovarea colectării selective a deșeurilor...

    • România nu se opune construirii unui depozit de deșeuri...
      În cel de-al treilea material pe care îl prezentăm despre planul de construire...

    • România nu se opune construirii unui depozit de deșeuri...
      După ce în primul material am vorbit despre incapacitatea spitalelor din Craiova...

    • România nu se opune construirii unui depozit de deșeuri...
      Începând de astăzi vom prezenta o serie de materiale prin care dorim să atragem...

    • Cum a fost la a patra ediție D-Talks
      Luni a avut loc la British Council - București cea de-a patra ediție a D-Talks...

  • Presă

    • CUM DEPASIM DEFICITUL DE VALORIFICARE A INTELIGENTEI...
      România este pe ultimele locuri in UE la valorificarea IA in administratie, dar si in activitatea...

    • Investiții în centura feroviară a Capitalei
      Modelul liniei feroviare Gara de Nord- Otopeni ar putea fi  multiplicat in Bucuresti,...

    • 20 MAI - ZIUA MONDIALA A ALBINELOR
      Albinele generează creşterea randamentului culturilor şi sunt un garant pentru...

    • 22 MAI 2022 - ZIUA MONDIALĂ A BIODIVERSITĂȚII
      Natura ne oferă alimente, apă, energie, sănătate, resurse pentru viața noastră...

    • Invitatie conferinta de presa 12.12.2017 - Bomba cu ceas...
      Asociatia Institutul Verde, în calitate de organizator, vă invită Marți 12 Decembrie...


 
© 2011 Institutul Verde. Toate drepturile rezervate.